ارتقای شاخص های سلامت هزینه های مردم سبزوار را کاهش داده است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، رمضان علی سبحانی فر صبح شنبه در همایش داوطلبان سلامت که در محل تالار کاشفی سبزوار برگزار گردید گفت: به رغم تمامی تنگناهای مالی و شرایط نامساعد مالی سلامت یکی از سه اولویت نخست دولت یازدهم به شمار می آید و اقدامات مناسبی در این راستا صورت گرفته است.

ارتقای شاخص های سلامت هزینه های مردم سبزوار را کاهش داده است

وی به صندلی مناسب سبزوار در حوزه گردشگری سلامت در غرب استان خراسان رضوی اشاره نمود و گفت: راه اندازی بخش سوختگی، رادیو تراپی، جراحی قلب باز، شیمی درمانی و ارتقاء اورژانس های جاده ای از جمله اقداماتی است که سبب شده تا مردم دیگر شهرها نیز از مراکز درمانی این شهرستان بهره مند شوند و هزینه های مردم کاهش یابد.

سبحانی فر راه اندازی اورژانس هوایی را یکی از مهمترین برکات دولت مطرح کرد و گفت: با توجه به قرار دریافت سبزوار در کریدور شمال- جنوب و شرق به غرب و بروز سوانح دلخراش رانندگی در محورهای مختلف این منطقه همه ساله صد ها نفر به دلیل طولانی بودن جهت انتقال تا بیمارستان جان خود را از دست می دادند که خوشبختانه این نقیصه برطرف شد.

وی راه اندازی سلامتکده طب سنتی را از دیگر اقدامات دولت مطرح کرد و گفت: تا به امروز برای 19 سلامتکده در سطح کشور مجوز صادر شده که شهرستان سبزوار نیز به عنوان تنها شهری که فاقد رشته طب و دانشکده طب سنتی است پیروز به اخذ مجوز این سلامتکده شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین از بیمارستان 250 تختخوابی حشمتیه به عنوان یکی از پروژه های مهم کشور و از بهترین بیمارستان ها به لحاظ تجهیزات یاد کرد و گفت: این بیمارستان از پروژه های ناتمام سال 84 بود که متاسفانه به دلیل کمبود امکانات اقتصادی پیشرفت لاک پشتی را تا دو سال قبل طی می کرد مقرر است این طرح در دیماه با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسد.

57 درصد علل مرگ و میر در سبزوار بیماری های قلبی است

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه 57 درصد علل مرگ و میر در سبزوار مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است گفت: متاسفانه این رقم از میانگین کشوری به 45 درصد فراتر رفته است.

سبحانی فر تغییر نگرش مردم و تغییر سبک زندگی را از جمله راهکارهای کاهش رقم این نوع بیماری ها بیان نمود و اضافه نمود: این مهم بستگی به عملکرد داوطلبین سلامت دارد تا در آموزش های خود سطح آگاهی مردم را بالا برند

وی افزوود: متاسفانه با رشد قابل توجه بیماری های غیر واگیر درصد قابل توجهی از اعتبارات وزارت بهداشت صرف بیماری های غیر واگیر می گردد که یکی از برنامه های پنجم و ششم توسعه بحث توجه و کاهش شیوع بیماری های غیر واگیر است.

سبحانی فر با بیان اینکه داوطلبان سلامت نقش قابل توجهی در کاهش آمار بیماری ها و ارتقا سلامت جامعه دارند اظهار کرد: از آنجا که داوطلبان در مرحله پیشگیری قرار دارند لذا در صورتی که آموزش های لازم را در اختیار مردم محله خود قرار دهند به طور حتم با کاهش بیماری ها روبرو خواهیم شد.

hmvd.ir: مجله همراهان | مجله خبری و ورزشی همراهان

nicepatogh.ir: مجله نایس پاتوق | مجله دورهمی گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 72963

به "ارتقای شاخص های سلامت هزینه های مردم سبزوار را کاهش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای شاخص های سلامت هزینه های مردم سبزوار را کاهش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید