با افزایش فقر در ژاپن قشر متوسط در حال حذف است

به گزارش مجله سرگرمی، شیجیتو ناگای، از اقتصاددانان آکسفورد هشدار داد با افزایش فقر در ژاپن قشر متوسط این کشور آرام آرام در حال محو شدن است.

با افزایش فقر در ژاپن قشر متوسط در حال حذف است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سی ان بی سی، شیجیتو ناگای، از اقتصاددانان آکسفورد هشدار داد با افزایش فقر در ژاپن قشر متوسط این کشور آرام آرام در حال محو شدن است.

ناگای گفت: پس از ترکیدن حباب سرمایه آسیا در دهه 1990 درآمد در بین گروه های درآمدی کاهش یافته و سهم قشر کم درآمد افزایش یافته است در حالی که سهم قشر متوسط و قشر با درآمد بالا کمتر شده است.

او ادامه داد: یک عامل مهم که معین نماینده میزان درآمد در ژاپن است سیستم استخدام مادام العمر این کشور می باشد که در آن افزایش دستمزد بسیار ناچیزی است. در حال حاضر با رشد مشاغل نیمه وقت و افزایش سهم قشر فقیر در آن و پایین ماندن تورم این عامل هم کم رنگ تر شده است.

با این حال ناگای گفت: بازار کار ژاپن با تغییرات زیادی روبرو خواهد شد چراکه استارآپ ها و شرکت های خارجی دستمزد بالاتری برای استعدادهای جوان پرداخت می نمایند.

طبق آخرین داده های سازمان همکاری و توسعه مالی نرخ فقر ژاپن 15.7 درصد است. طبق این شاخص، فقیر به خانوارهایی اطلاق می گردد که درآمد آنها از نصف میانگین درآمد کل جمعیت کشور کمتر باشد.

hmvd.ir: مجله همراهان | مجله خبری و ورزشی همراهان

nicepatogh.ir: مجله نایس پاتوق | مجله دورهمی گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 100144

به "با افزایش فقر در ژاپن قشر متوسط در حال حذف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با افزایش فقر در ژاپن قشر متوسط در حال حذف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید