تسهیل همکاری های فناورانه با اختصاص خط اعتباری ویژه

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر سیاوش ملکی فر گفت: برای تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان سه دسته حمایت اصلی تحت عنوان تسهیلات، توانمندسازی و سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است؛ در حوزه تسهیلات ما خدمات بسیار متنوعی مانند تسهیلات نمونه سازی، تسهیلاتی که برای صنعتی شدن به شرکت های دانش بنیان پرداخت می گردد، تسهیلات اشتغالزایی، سرمایه در گردش، تامین فضای استقرار و بعضی خدمات دیگر داریم؛ به گونه ای که صندوق را بیشتر به واسطه تسهیلاتی که دارد، می شناسند.

تسهیل همکاری های فناورانه با اختصاص خط اعتباری ویژه

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد: در حوزه سرمایه گذاری، صندوق هنوز جوان است. ما در سال گذشته به صورت جدی وارد این حوزه شدیم. سیاست ما در این حوزه پرهیز از ورود مستقیم به مقوله تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان است، لذا کوشش نموده ایم تا با یاری صندوق های پژوهش و فناوری به این شرکت ها یاری کنیم، چرا که بسیاری از آنها در مراحل خاصی از رشد خود احتیاجمند سرمایه های خطرپذیر هستند. از همین رو در امسال بودجه های بسیار خوبی برای استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است. ما می توانیم تا 80 درصد از منابع مورد احتیاج شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها را فراهم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان و فناور، گفت: این نوع خدمت لازمه ادامه حیات شرکت های دانش بنیان است. خدمات توانمندسازی جنبه بلاعوض دارد و در هیات عامل سوم صندوق نوآوری و شکوفایی بودجه این تسهیلات در امسال نسبت به سه سال گذشته بیش از 10 برابر شده است. این خدمات قابلیت نقد شدن ندارد و در قالب خدمت به شرکت های دانش بنیان ارایه می گردد.

ملکی فر، یاری به شرکت های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و عرضه محصولات فناورانه خود در این نمایشگاه ها، یاری به دریافت خدمات مالکیت فکری، یاری به اخذ استانداردهای جهانی، ارائه مشاوره های لازم و نیز آموزش را از جمله خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه توانمندسازی برشمرد و تاکید نمود: خدمات این صندوق تاثیر خوبی بر حوزه دانش بنیان داشته است. ما امروز در حدود چهار هزار و 400 شرکت دانش بنیان داریم که در سال گذشته دو هزار شرکت از این تعداد شرکت ها از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره برده اند و تاکنون چیزی در حدود هزار و 200 محصول دانش بنیان به یاری خدمات صندوق به مرحله فراوری صنعتی رسیده است.

پیشنهادهای همکاری صندوق به مهمانان خارجی کارگاه بین المللی STI

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: چند پیشنهاد به کشورهای مهمان برای همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی داریم. اول اینکه ما می توانیم با تبادل فهرستی از احتیاجهای فناورانه در نهادهای مشابه کشورهای مختلف، همکاری های فناورانه میان ایران و سایر کشورها را برقرار کنیم، به این صورت که احتیاجهای فناورانه آنان را در قالب فهرستی دریافت نموده و شرکت های دانش بنیان توانمند ایرانی در این زمینه را به آنان معرفی کنیم تا محصول مورد احتیاج خود را با قیمت و کیفیتی قابل رقابت از آنها تهیه نمایند.

وی اضافه نمود: علاوه بر این ما برای ایجاد صندوق های مشترک تخصصی در حوزه های مختلف از جمله فناوری پیشرفته، مواد پیشرفته و… آمادگی داریم و می توانیم برای تسهیل همکاری های فناورانه میان ایران و سایر کشورها خط اعتباری در نظر بگیریم.

ملکی فر در خاتمه با تاکید بر اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری آمادگی میزبانی از نشست های تبادل تجربه در مورد سیاست گذاری، ترویج علم و… را دارد، گفت: همچنین از ایجاد و راه اندازی نمایشگاه های دایمی محصولات دانش بنیان ایرانی در سایر کشورها نیز استقبال می کنیم. البته تاکنون نیز در سه کشور چین، ترکیه و آذربایجان، نمایشگاه های دایمی با حمایت صندوق فعالیت خود را شروع نموده و محصولات فناورانه ایرانی در آنها به نمایش گذاشته شده است.

sharj10.ir: شارژ 10 | مجله گردشگری و مسافرتی

liso.ir: لیسو | وبلاگ دانشجویان رشته معماری

mnab.ir: مجله مدیریت ناب، مدرنترین روش ها و تکنیک ها در علم مدیریت جدید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28557

به "تسهیل همکاری های فناورانه با اختصاص خط اعتباری ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل همکاری های فناورانه با اختصاص خط اعتباری ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید