تغییر جدید در قانون اسکار بهترین فیلم بین المللی اسکار

به گزارش مجله سرگرمی، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار از ایجاد یک تغییر مهم در فرآیند رای گیری شاخه بهترین فیلم بین المللی (فیلم خارجی) جوایز اسکار خبر داد.

تغییر جدید در قانون اسکار بهترین فیلم بین المللی اسکار

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، آکادمی اسکار روز پنجشنبه اعلانی برای همه شاخه های جوایز سینمایی اسکار ارسال کرد و از یک تغییر در شاخه بهترین فیلم بین المللی (که تا سال گذشته شاخه بهترین فیلم خارجی نام داشت) خبر داد که به شکل قابل ملاحظه ای فرآیند رای گیری 10 فیلم فهرست کوتاه این شاخه را تحت تاثیر قرار می دهد.

مرحله ابتدایی رای گیری شامل نمایش 93 فیلم واجد شریط شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار 2020 است که از میان فهرست کوتاه 10 فیلم (که تا سال گذشته 9 فیلم بود) انتنخاب می شود و پنج نامزد نهایی نیز از میان این 10 فیلم انتخاب خواهد شد. بر اساس قانون جدید تنها اعضایی می توانند در رای گیری نهایی این شاخه شرکت کنند که تمامی 10 فیلم فهرست کوتاه را تماشا کرده باشند.

همچنین اعضایی می توانند این 10 فیلم از طزیق سرویس آنلاین آکادمی تماشا کنند و همانند گذشته الزامی به تماشای فیلم ها در سالن سینما نیست.

آکادمی در تلاش است از طریق اعمال این تغییرات، تاثیرات جهانی بزرگتری در شاخه بهترین فیلم بین المللی اجاد کند. حدود 20 درصد از اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار خارج از آمریکا زندگی می کنند.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم خارجی (که از امسال به شاخه بهترین فیلم بین المللی تغییر نام داده است) شامل 10 فیلم در ماه سپتامبر اعلام می شود و پنج فیلم راه یافته به جمع نامزدهای نهایی نیز روز 13 ژانویه (23 دی ماه) مشخص می شود و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ 9 فوریه (بامداد دوشنبه 21 بهمن) برگزار خواهد شد.

hmvd.ir: مجله همراهان | مجله خبری و ورزشی همراهان

nicepatogh.ir: مجله نایس پاتوق | مجله دورهمی گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56396

به "تغییر جدید در قانون اسکار بهترین فیلم بین المللی اسکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر جدید در قانون اسکار بهترین فیلم بین المللی اسکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید