حمام تاریخی سلطان امیر احمد؛ از جاذبه های زیبای کاشان، عکس

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از بهترین شهرها برای بازدید از جاذبه های تاریخی بدون شک شهر کاشان است. این شهر قدیمی پر است از آثاری که هر یک در نوع خود منحصر به فرد هستند. حمام تاریخی سلطان امیر احمد از مهم ترین و زیباترین جاذبه های کاشان است که بازدیدکنندگان را مبهوت خود می نماید. برای بازدید از حمام تاریخی سلطان امیر احمد کافی است اقدام به خرید آنلاین بلیط هواپیما اصفهان نمایید.

حمام تاریخی سلطان امیر احمد؛ از جاذبه های زیبای کاشان، عکس

چرا بازدید از حمام سلطان امیر احمد پیشنهاد می شود؟

از زیباترین حمام های تاریخی ایران است.

در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

در نزدیکی بسیاری از جاذبه های تاریخی کاشان واقع شده است.

تاریخچه حمام تاریخی سلطان امیر احمد

حمام تاریخی سلطان امیر احمد از قدیمی ترین حمام های ایران است. گفته می شود قدمت این حمام به دوران سلجوقیان برمی شود. زلزله مهیبی که در سال 1150 روی داده، موجب تخریب این بنا شده است. بنای کنونی حمام سلطان امیر احمد در دوران قاجار، سال 2154 بر روی بنای قدیمی ساخته شده است. این حمام زیبا در سال 1355 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

معماری حمام تاریخی سلطان امیر احمد

حمام سلطان امیر احمد در زمینی به مساحت 1000 متر مربع ساخته شده است و از زیباترین حمام های دنیا است. آهک بری، گچ بری، کاشی کاری و سقف طاقی از تزئینات حمام و نمونه ای از معماری باشکوه ایرانی است. این حمام مانند بسیاری از حمام های تاریخی به دلیل حفظ گرمای بنا کمی پایین تر از سطح زمین ساخته شده است.

بخش های مختلف حمام تاریخی سلطان امیر احمد

حمام سلطان امیر احمد از دو بخش اصلی کوچک و عظیم تشکیل شده که هرکدام دارای قسمت های مختلفی هستند:

ورودی: اولین فضای حمام سلطان امیر احمد جلوخان است، این فضا به سردر می رسد. سردر یکی از قسمت های مهم در معماری حمام است. این قسمت حمام به کاشی کاری، گچ کاری و مقرنس کاری های ظریف آراسته شده است. پس از سردر یک فضای هشتی شکل واقع شده است که با یک راهروی پر پیچ و خم مراجعه کنندگان را به سمت سربینه هدایت می نماید.

سربینه: سربینه در حقیقت همان رختکن امروزی است. بیشترین تزئینات حمام های سنتی در قسمت سربینه به کار برده می شود. گچ بری های زیبای این حمام بسیار چشم نواز هستند.

این قسمت حمام سلطان امیر احمد به شکل یک هشت ضلعی است که حوضی عظیم در وسط آن واقع شده است. سکوهایی دورتادور حوض برای استراحت مراجعه کنندگان قرار گرفته است.

گرم خانه: گرم خانه اصلی ترین بخش حمام و محل استحمام است. این بخش ساده تر از بخش های دیگر است. گرم خانه از طریق 4 ستون به 3 بخش تقسیم شده است. بخش مرکزی به خزینه منتهی می شود و دو بخش کناری برای استحمام هستند و حوضی در مرکز خود دارند. یک گرم خانه کوچک تر در کنار خزینه واقع شده است که مورد استفاده اشراف بوده است.

بام حمام: جذاب ترین بخش حمام سلطان امیر احمد، بام آن است. گنبدهای روی بام آراسته به شیشه هایی از عدسی های محدب هستند. این شیشه ها نور مورد احتیاج حمام را تامین نموده و از طرفی مانع دید داخل می شوند. پشت بام چشم انداز جذابی از کاشان دارد و اگر به عکاسی علاقمند باشید این مکان شما را شیفته خود می نماید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از حمام سلطان امیر احمد چه قدر است؟

برای بازدید از این حمام تاریخی باید بلیط تهیه کنید، هزینه بلیط 4000 تومان است. با صرف حدود 2 ساعت می توانید به طور کامل از حمام بازدید کنید.

فصل مناسب برای بازدید از حمام سلطان امیر احمد چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به کاشان فصل بهار و پاییز است. در این فصل ها هوای کاشان بسیار خنک و دلپذیر است. اگر دوست دارید در مراسم گلاب گیری شرکت کنید ماه های اردیبهشت و خرداد را انتخاب کنید.

چگونه به حمام سلطان امیر احمد برویم؟

حمام سلطان امیر احمد در خیابان علوی، کوچه سلطان امیر احمد واقع شده است. حمل و نقل عمومی برای رفتن به خیابان علوی در دسترس است و با خودروی شخصی نیز به راحتی می توانید به این مکان بروید.

در نزدیکی حمام سلطان امیر احمد از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

خانه باکوچی: 66 متر

مسجد امام: 130 متر

خانه تاریخی عباسیان: 230 متر

خانه تاریخی بروجردی ها: 300 متر

آب انبار کوشک صفی: 400 متر

خانه تاریخی غفاریان: 500 متر

امامزاده سلطان امیر احمد: 550 متر

مسجد آقا عظیم: 1 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی حمام سلطان امیر احمد برای اقامت وجود دارد؟

هتل آپادانا: 180 متر

اقامتگاه سنتی اطلسی: 240 متر

هتل سرای عامری ها: 350 متر

اقامتگاه سنتی سنگ پلوی: 350 متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به حکام سلطان امیر احمد هستند؟

رستوران تالار آینه: 100 متر

رستوران سنتی عباسی: 190 متر

رستوران سنتی مظفری: 200 متر

رستوران خانه نقلی: 700 متر

کافه رستوران هرنو: 1.2 کیلومتر

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

منبع: گردشبان
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 106658

به "حمام تاریخی سلطان امیر احمد؛ از جاذبه های زیبای کاشان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام تاریخی سلطان امیر احمد؛ از جاذبه های زیبای کاشان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید