خبرنگاران چهار میلیون و 375 هزار تن کالا از استان مرکزی در کشور جابه جا شد

به گزارش مجله سرگرمی، اراک - خبرنگاران - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: چهار میلیون و 375 هزار تن کالا در سال جاری از این این استان به سایر نقاط کشور جابه جا شده است.

خبرنگاران چهار میلیون و 375 هزار تن کالا از استان مرکزی در کشور جابه جا شد

علی زندی فر روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جابه جایی این میزان بار از مبدا استان مرکزی به سایر نقاط کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک و نیم درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: این حجم جابه جایی کالا در قالب 465 هزار سفر باری انجام شده که این شاخص نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اظهار داشت: متوسط وزن هر محموله بار جابه جا شده امسال در این استان 15 تن است و این شاخص برای کشور 14 تن بوده است.

زندی فر افزود: سیمان با 18 درصد، نفت کوره و گازوئیل 16 درصد و انواع سنگ معدنی با هشت درصد به ترتیب بیشترین میزان بار جابه جا شده از استان مرکزی را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: حدود 80 درصد از مجموع بار جابه جا شده از مبدا استان مرکزی از سه شهرستان اراک، دلیجان و ساوه بارگیری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: مقصد بیشترین حجم کالاهای جابه جا شده از مبدا استان به استان های تهران، خوزستان اصفهان و قم بوده است.

زندی فر یادآورشد: بر اساس آمار بارنامه های صادره به طور متوسط در چهار سال اخیر ماهانه یک میلیون و 600 هزارتن کالا در قالب 100 هزار سفر باری از مبدا استان مرکزی به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی ادامه داد: استان مرکزی با این حجم جابه جایی کالا پنج درصد از کل حجم بار کل کشور را به خود اختصاص داده و در رتبه نهم کشوری قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: 10 درصد از مجموع بار جابه جا شده در استان به صورت درون استانی و 90 درصد برون استانی بوده است.

سالانه به طور متوسط بیش از هفت میلیون تن کالا از سایر نقاط کشور به استان مرکزی وارد می شود.

6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از جاده های این استان تردد می کنند.

hmvd.ir: مجله همراهان | مجله خبری و ورزشی همراهان

nicepatogh.ir: مجله نایس پاتوق | مجله دورهمی گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: ایرنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97037

به "خبرنگاران چهار میلیون و 375 هزار تن کالا از استان مرکزی در کشور جابه جا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهار میلیون و 375 هزار تن کالا از استان مرکزی در کشور جابه جا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید