خشک کردن به با روش اصولی برای تهیه یک چای به عالی

به گزارش مجله سرگرمی، فرآیند خشک کردن میوه در اصل، روشی مناسب برای محافظت از طعم میوه است. گاهی اوقات میوه خشک شده نسبت به نوع تازه آن به دلیل طعم بهتر، رجحان دارد. بعضی میوه ها در بعضی از فصول سال فراوان تر از دیگر میوه ها هستند. در صورت تمایل به استفاده از میوه ها در فصول مختلف سال ضروری است میوه ها را خشک نموده و از آن بهره ببرید. روش خشک کردن میوه ها بهترین راه برای خراب نشدن میوه های اضافی است. میوه خشک ترد و شیرین و نوعی آب نبات طبیعی است و مواد مغذی موجود در آن ها تفاوت چندانی با میوه تازه ندارد. از میوه خشک می توان به صورت میان وعده استفاده نمود. در این مطلب به طرز خشک کردن به می پردازیم و روش تهیه دمنوش به را نیز ارائه خواهیم داد.

خشک کردن به با روش اصولی برای تهیه یک چای به عالی

خشک کردن به برای تهیه دمنوش آن

به رسیده ایرانی را انتخاب نموده ،کاملاٌ شسته و پرز آن گرفته گردد, آن را در قطعات ریز رنده نموده، با گرمای ملایمی نظیر شوفاژ یا بخاری، کم کم خشک نمایند, سپس در ماهی تابه داغ تفت داده گردد تا به رنگ قهوه ای درآید؛ برای تهیه دمنوش یک قاشق غذاخوری از این چای به برای یک قوری کفایت می نماید؛ برای خوش رنگ شدن و افزایش اثرات قلبی آن می توانید, مقدار بسیار اندکی زعفران به آن اضافه نمود.

مراحل خشک کردن میوه در آفتاب

  • برای خشک کردن به، یک روز گرم آفتابی را که رطوبت هوا زیر 60 درصد و هوا هم آفتابی و گرم باشد ، انتخاب نمایید. این کار چند روز طول می کشد بنابراین ضروری است که هوا برای چند روز متوالی صاف و خوب باشد.
  • میوه ها را روی سینی توری استیل ضدزنگ، پلاستیکی یا فایبرگلاس با روکش تفلون قرار دهید و با کمی فاصله روی توری بچینید.
  • سینی میوه را روی دو عدد آجر قرار دهید تا از زمین فاصله بگیرد و بر روی آن یک توری نازک بیاندازید و زیر نور آفتاب قرار دهید.قرار دادن سینی روی آجر سبب بهتر جریان یافتن هوا و سریع تر خشک کردن میوه می گردد.
  • برای سرعت بخشیدن به فرایند خشک شدن میوه ها، در زیر سینی یک ورق آلومینیوم یا قلع قرار دهید. هوای خنک شب می تواند میوه را دوباره مرطوب کند. پس سینی را در شب در جای سرپوشیده قرار دهید.
  • به ها را پس از خشک کردن، درون تابه تفت دهید تا کمی رنگ قهوه ای به خود بگیرد.

خشک کردن به در فر

به ها را رنده درشت نموده و در سینی فری که کاغذ روغنی کف آن پهن شده، پخش کنید. فر را روی دمای 80 درجه سانتیگراد گذاشته و سینی فر را به مدت 4-5 ساعت در آن قرار دهید. در این مدت مدتم به ها را زیر و رو نموده تا آنها کاملا خشک شوند. سپس درون تابه ای ریخته و روی شعله ملایم تفت دهید تا به رنگ قهوه ای خوشرنگی درآید.

طرز تهیه دمنوش به یا چای به

به ازای هر یک نفر یک قاشق غذا خوری به خشک شده را در قوری بریزید و روی آن آب جوش را اضافه نموده و بعد دانه های هل و چوب دارچین را شسته و بعد اضافه کنید. به مدت 20 دقیقه روی حرارت سماور یا بخار آب بگذارید تا کاملا به خشک شده رنگ پس دهد و چای به دم بکشد.

زعفران ساییده و پوره شده را در داخل ظرف درب داری ریخته و روی آن نصف استکان آب جوش بریزید. سپس درب ظرف را گذاشته بعد روی حرارت سماور و یا بخار آب می گذاریم تا زعفران دم بکشد. بعد از 10 دقیقه زعفران دم نموده را به قوری که چای به در حال دم کشیدن است می ریزیم.

بعد از زمان مقرر چای به خوب دم کشیده آماده می گردد. می توانید در فنجان ریخته و همراه نبات و یا گز شیرین در کنار خانواده محترم در یک عصر پاییزی میل کنید.

سخن آخر

در یک عصر پاییزی زیبا در کنار خانواده بعد از گذراندن یک روز سخت کاری هیچی مثل یک دمنوش یا چای خوش طعم و خوش عطر که خودتون آن را درست نموده باشید نمی چسبد و خستگی شما را از تن به در نمی نماید. یکی از این چای و یا دمنوش های گوارا و خوشمزه چای به هست که هم گیاهی بوده و هم خواص بی نظیری دارد که بعد از خوردن چای به آرامش خاصی به شما می دهد و احساس سبکی می کنید. برای درست کردن چای به باید به خشک شده داشته باشیم شما هم می توانید به خشک را از فروشگاه های عظیم و یا عطاری ها تهیه کنید و هم می توانید به را در خانه به روش خیلی آسان و بهداشتی که گفته شد خشک کنید.

پیشنهاد می کنیم روش خشک کردن موز، خشک کردن انجیر، خشک کردن توت و خشک کردن کیوی و بسیاری از مواد غذایی دیگر را نیز در انگیزه بیاموزید و محصولات خانگی دست ساز خود را مصرف کنید.

hmvd.ir: مجله همراهان | مجله خبری و ورزشی همراهان

nicepatogh.ir: مجله نایس پاتوق | مجله دورهمی گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 108466

به "خشک کردن به با روش اصولی برای تهیه یک چای به عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشک کردن به با روش اصولی برای تهیه یک چای به عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید