خیانت دایی و قلعه نویی به پیراهن سرخابیها؛ تصویری برای ثبت در تاریخ دربی

به گزارش مجله سرگرمی، نکته جالب در خصوص علی دایی و امیر قلعه نویی تقابل چندباره آنها با طرفداران خودی است.

خیانت دایی و قلعه نویی به پیراهن سرخابیها؛ تصویری برای ثبت در تاریخ دربی

خبرنگاران- امیر قلعه نویی در تازه ترین مصاحبه خود مدعی شده که سه بار از طرف باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داشته که هر سه بار پاسخ او منفی بوده است. یک بار در زمان بازیگری و دو بار هم در کسوت مربیگری.

جابه جایی بازیکن بین دو باشگاه چندان اتفاق غیر مرسومی نبوده و بودند بازیکنانی که لقب سرخابی دریافتد اما قرار دریافت یک سرمربی روی نیمکت رقیب تنها یک بار رخ داد که مربوط به حضور بیژن ذوالفقارنسب به عنوان سرمربی استقلال است. زمانیکه این تیم در سطح اول فوتبال ایران حضور نداشت.

قلعه نویی مدعی است در زمان مدیریت حبیب کاشانی و رویانیان از طرف هر دو مدیرعامل پرسپولیس این پیشنهاد را دریافت نموده و پاسخش به دلیل علاقه طرفداران استقلال به شخص او منفی بوده. این دو پیشنهاد احتمالا مربوط به زمانی می گردد که قلعه نویی در لیگ برتر قهرمانی هایی پیاپی را کسب می کرد؛ درست زمانی که پرسپولیس با علی دایی وحمید استیلی روزهای خوشی نداشت.

نکته جالب اینجاست که در همان زمان هم فتح الله زاده پیشنهاد سرمربیگری استقلال را به علی دایی داده بود. انتقالی که به گفته مدیرعامل سابق این باشگاه تا مراحل نهایی شدن هم پیش رفته بود و تنها پا پس کشیدن فتح الله زاده بوده که آن را نهایی ننموده است. فتح الله زاده بعدها در مصاحبه ای عنوان نموده بود موضوع مربوط به زمانی است که در پرسپولیس با دایی رفتار بدی می کردند. ما مذاکراتی هم با او کردیم و با اطمینان می گویم اگر من می خواستم این اتفاق بیفتد، حتما دایی به استقلال می آمد، اما خودم نخواستم و موضوع را رها کردم.

پیشنهادی که احتمالا مربوط به دوره حبیب کاشانی است و ماجراهایی که برای علی دایی رخ داد.

نکته جالب در خصوص هر دو سرمربی تقابل چندباره آنها با هوداران خودی است. کمتر طرفدار پرسپولیس شادی های افراطی علی دایی در ملاقات برابر پرسپولیس را فراموش نموده و نمونه خفیف تر در خصوص قلعه نویی هم مشت گره نموده او در پیروزی مس کرمان برابر استقلال است.

بعدها درگیری طرفداران استقلال و پرسپولیس با سرمربیان محبوب سابق خود بیشتر هم شد و در تقابل های روبه رو حتی جو استادیوم هم بعضا علیه آنها شد.

این جابه جایی عظیم شاید می توانست در زمان دیگری با توجه به اتفاقات که در این سالها افتاده رخ دهد. در آن صورت مشتهای گره نموده امیر قلعه نویی پیغام آور پیروزی سرخ ها و چهره عصبی دایی رو به آسمان می توانست نیمه آبی استادیوم را از جا بکند.

تصویر غریبی که تا آستانه ثبت در تاریخ فوتبال ایران هم پیش رفت.

hmvd.ir: مجله همراهان | مجله خبری و ورزشی همراهان

nicepatogh.ir: مجله نایس پاتوق | مجله دورهمی گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 81593

به "خیانت دایی و قلعه نویی به پیراهن سرخابیها؛ تصویری برای ثبت در تاریخ دربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیانت دایی و قلعه نویی به پیراهن سرخابیها؛ تصویری برای ثبت در تاریخ دربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید