راهنمای خرید اسکوتر برقی

به گزارش مجله سرگرمی، روزنامه جام جم - نادیا زکالوند: اگر بخواهید خودتان را خیلی سریع به جایی برسانید، مسلما به یک اسکوتر برقی فکر نمی کنید. اما اگر بدانید این چرخ های کوچک که با باتری کار می نمایند، چه فوایدی در حمل ونقل برایتان دارد، دیدتان نسبت به آن ها عوض می گردد. اسکوتر های برقی ابزار هایی فناورانه و کاربردی هستند که برخی نمونه هایشان به آسانی به بسته های قابل حمل تبدیل می شوند. اگر مسیری نسبتا کوتاه را در خیابان های شلوغ و پرترافیک می خواهید طی کنید، اسکوتر ها بهترین راهکار اند. این روز ها در شهر های عظیم و شلوغ دنیا بسیاری از رانندگان خودرو های سواری، یک اسکوتر برقی در صندوق عقب خود دارند. خودرو را در پارکینگ عمومی پارک می نمایند و با اسکوتر به محل قرار خود در بازار و مناطق شلوغ می فرایند. امروزه بازار اسکوتر ها بسیار رونق پیدا نموده و شرکت های مختلفی برای عظیمسالان اسکوتر های جدید و کارآمدی فراوری نموده اند.

راهنمای خرید اسکوتر برقی

اسکوتر های فعلی در مقایسه با انواع قبلی، به بعضی فناوری ها مجهز و سرعت و برد مسافت آن ها هم بیشتر شده است. به همین دلیل روز به روز به محبوبیت اسکوتر ها اضافه می گردد. اگر فکر می کنید با نزدیک شدن به بهار وقت آن شده که یک اسکوتر بخرید، خوب است قبل از تصمیم به انتخاب با بعضی از بهترین نمونه های این وسایل حمل و نقل جالب در دنیا آشنا شوید.

راهنمای خرید اسکوتر برقی

هنگام خرید اسکوتر باید به چند نکته توجه کنید:

بعضی افراد از اسکوتر برای رفت و آمد از منزل تا فروشگاه های اطراف خانه استفاده می نمایند و البته بعضی دیگر فقط نگاه تفریحی به آن دارند. اگر می خواهید برای رفت و آمد به مقصدی تعیین از آن بهره ببرید و مانند یک وسیله حمل ونقل به آن نگاه می کنید، بهتر است اسکوتری تهیه کنید که باتری های باکیفیت تری دارد، اما اگر قصد دارید از آن در محیطی دور از محله تان بهره ببرید، پس باید اسکوتر سبکی بخرید که به راحتی قابل حمل باشد.

آیا می خواهید با اسکوترتان کمی هیجان را تجربه کنید؟ اگر آنقدر دل و جرأت دارید که با اسکوترتان سریع برانید، سراغ اسکوتر هایی بروید که بیشترین سرعت را دارند.

هنگام خرید، اسکوتر هایی بخرید که بدنه آن ها از مواد سبکی مانند آلومینیوم فراوری شده اند. آلومینیوم نه تن ها سبک است، بلکه دوام بالایی دارد. ضمناً اگر اسکوترتان را برای کاری غیر از بازی و تفریح می خواهید، هرگز اسکوتر هایی را نخرید که قطعات پلاستیکی دارند.

سراغ اسکوتر هایی بروید که چرخ های آن ها باکیفیت باشند و تحمل کار سنگین را داشته باشند. وجود سیستم تعلیق یا لاستیک های بادی هم می تواند سواری بسیار نرم و راحتی برایتان فراهم کند.

اسکوتر های برقی بسیار سریع تر از اسکوتر های معمولی حرکت می نمایند و از آن ها به مراتب سبک تر و قابل کنترل تر هستند.

برای خرید بهترین اسکوتر سال، سراغ یکی از اسکوتر هایی بروید که در ادامه معرفی نموده ایم. این ها بسته به کیفیت و باتری بین 165 تا 490 یورو در بازار دنیای قیمت دارند.

شیائومی میجیا M365 پرو، سواری راحت

شرکت شیائومی معروف به ساخت تلفن های هوشمند مقرون به صرفه است. اما با دیدن اسکوتر این شرکت به نام XIAOMI MIJIA M365 PRO متوجه می شوید که می تواند در فراوری اسکوتر های برقی هم حرفی برای گفتن داشته باشد. این اسکوتر که 2/14 کیلوگرم وزن دارد، با سرعت 24 کیلومتر در ساعت حرکت می نماید و قادر به طی مسافت بیش از 43 کیلومتر است.

امنه حرکت این اسکوتر، ترمز هایش، محل قرار دریافت پا ها در مقایسه با اسکوتر های قدیمی این شرکت، بهتر شده و سواری راحت تری در اختیار راننده قرار می دهد. این اسکوتر به صفحه نمایش بسیار باکیفیت، نرم افزار کارآمد و باتری های پیشرفته ای مجهز است که با هر بار ترمزدریافت شارژ می شوند.

اسکوتر 2 موتوره اوناگی، مدل وان ای 450، طراحی شیک و زیبا

اگر به دنبال وسیله نقلیه ای هستید که نه تن ها شما را به راحتی جابه جا نموده و به مقصد برساند، بلکه زیبا و شیک هم باشد، اسکوتر اوناگی، مدل وان ای 450 (UNAGI MODEL ONE E450) وسیله دلخواه تان خواهد بود. این اسکوتر از مواد بسیار سبک و قوی به کار رفته در فضاپیما های شرکت اسپیس ایکس ساخته شده و به همین دلیل سبک و قابل حمل است.

ین اسکوتر قدرت خود را از دو موتور می گیرد. به این ترتیب روی هر سطح صاف یا دارای پستی و بلندی مانند تپه ها، بی دردسر حرکت می نماید. وزن آن هم 11 کیلوگرم است و در چهار رنگ مختلف فراوری شده است.

توربو ایکس 7، الهام گرفته از شیائومی

مسلما در این فهرست از این اسکوتر زیبا نمی توانیم چشم پوشی کنیم. توربو ایکس 7 (TURBOANT X7) از شیائومی ام 365 الهام گرفته است. اما طراحی های هوشمندانه دیگری هم دارد. برای مثال، باتری های آن را می توان جابه جا کرد و به جای پاتخته اسکوتر، در دسته آن قرار داد. از این رو می توانید باتری های اسکوتر را درآورده و به جای این که آن ها را با اسکوتر در پارکینگ یا انباری سرد قرار دهید، با خود به فضای داخل خانه و در دمای مناسب بیاورید تا به این ترتیب از عمر آن ها کم نگردد.

ضمناً می توانید چند باتری یدکی هم بخرید. البته قیمت این باتری ها بسیار بالاست، هرچند سواری با این اسکوتر بسیار عالی است. دارای گشتاور مطلوبی است و سرعت خوبی دارد. به راحتی می توانید روی زنگ، نور و سرعت آن کنترل داشته باشید. حداکثر سرعت این اسکوتر 24 کیلومتر بر ساعت است. این اسکوتر 5/13 کیلوگرم وزن دارد. البته با هر بار شارژ باتری مسافتی فقط به اندازه 7/25 کیلومتر را طی می نماید که این مقدار عدد چندان ایده آلی نیست.

شیائومی میجیا ام 365، اسکوتر مالی

اسکوتر برقی میجیا ام 365 (XIAOMI MIJIA M365) هم مانند شیائومی میجیا، مدل ام 365 پرو (Pro) است و تفاوت های کمی با آن دارد. این اسکوتر می تواند با سرعت 24 کیلومتر در ساعت حرکت کند. برد مسافت آن در هر بار شارژ، 29 کیلومتر است. این اسکوتر تاشو که فقط 5/12 کیلوگرم وزن دارد، مجهز به بهترین نرم افزار های گوشی هوشمند است. با استفاده از این نرم افزار ها می توانید تمام اطلاعات مربوط به رانندگی تان با اسکوتر را به دست آورید.

باتری های به کار رفته در این اسکوتر از پیشرفته ترین باتری های حال حاضر هستند و با هر بار ترمزدریافت شارژ می شوند. این اسکوتر با وجود ویژگی های خوبی که دارد، از نظر قیمت هم عالی و در مقایسه با اسکوتر های دیگر، مقرون به صرفه تر است.

ای - میکرو میکرو فالکون ایکس 3به سبکی نسیم

اسکوتر جذاب و شیک میکرو فالکون (E-MICRO MICRO FALCON X3) با موتور 500واتی گشتاور مناسبی ایجاد می نماید. کنترل بعضی اسکوتر های برقی مشکل است، اما این اسکوتر را که سبک است، به آسانی می توان کنترل کرد. هنگام بالا رفتن از تپه ها، هرگز به پایین سر نمی خورید و می توانید سرعت آن را مطابق نوع جهت حرکت تان تنظیم کنید. سرعت این اسکوتر 24 کیلومتر بر ساعت، اما برد آن فقط حدود ده کیلومتر است.

باتری های این اسکوتر به سرعت و فقط در یک ساعت کاملا شارژ می شوند. همچنین سیستم ترمز آن از نوع باززا بوده و باتری ها با هر بار ترمزدریافت، شارژ می شوند. وزن این اسکوتر 9/7 کیلوگرم است و می توانید به راحتی آن را جابه جا و حمل کنید.

رِیزُر ای 100، مناسب بچه ها

اسکوتر برقی کوچک رِیزُر ای 100 (RAZOR E100)، مناسب بچه ها هشت سال به بالاست. با هر بار شارژ، فقط 40دقیقه کار می نماید و سرعت آن بسیار محدود و در حد 16 کیلومتر بر ساعت است. این اسکوتر بیشتر از این که مناسب حمل ونقل باشد، برای بازی و تفریح مناسب است. استفاده از این اسکوتر بسیار راحت و بی دردسر است. با فشردن گاز موتور اسکوتر که به شکل شستی است، می توانید آن را به حرکت درآورید. برد این اسکوتر با هر بار شارژ، 11 کیلومتر است و فقط چهار کیلوگرم وزن دارد.

جِی اس اف آربن اسپرینتر، اسکوتری بسیار سبک

اگر می خواهید برای خرید به فروشگاه نزدیک خانه بروید، اسکوتر آربن اسپرینتر (JSF URBAN SPRINTER) برای شما ساخته شده است. ظرف چند ساعت کاملا شارژ می گردد و به دلیل باتری های کوچکی که دارد، برد آن محدود و فقط 5/12 کیلومتر است. وجود چنین باتری هایی باعث شده که از وزن این اسکوتر در مقایسه با اسکوتر های دیگر، کم گردد و به حدود 2/6 کیلوگرم برسد. جنس بدنه آن از آلومینیوم است و به راحتی تا و جمع می گردد.

سیستم کنترل موجود روی دسته این اسکوتر به شما در تنظیم سرعت یاری می نماید و با استفاده از این کنترل می توانید از به جامانده شارژ باتری و بعضی اطلاعات دیگر مربوط به حرکت تان آگاه شوید. موتور 180 واتی آن چندان قوی به نظر نمی رسد، اما می تواند این اسکوتر را مناسب گشت و گذار در محیط اطراف منزل کند.

hmvd.ir: مجله همراهان | مجله خبری و ورزشی همراهان

nicepatogh.ir: مجله نایس پاتوق | مجله دورهمی گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: برترین ها
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 98847

به "راهنمای خرید اسکوتر برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید اسکوتر برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید