ریسک بزرگ علی مرادی با ایستادن رودرروی تاماش آیان در انتخابات IWF

به گزارش مجله سرگرمی، رییس فدراسیون وزنه برداری ایران با قرار دریافت در جبهه مخالف تاماش آیان و انتقاد علنی از او باعث شده نتیجه انتخابات فدراسیون جهانی برای ایران بسیار حساس و سرنوشت ساز گردد.

ریسک بزرگ علی مرادی با ایستادن رودرروی تاماش آیان در انتخابات IWF

به گزارش خبرنگاران، انتخابات فدراسیون دنیای وزنه برداری روز سه شنبه هفته جاری در بانکوک تایلند برگزار می گردد و تکلیف ریاست IWF معین خواهد شد.

شرایط این انتخابات متفاوت از دوره قبل است و آنتونی ارسو ایتالیایی سعی نموده با دست پرتری نسبت به چهار سال قبل برابر تاماش آیان قرار گیرد تا دوباره شکست خورده از انتخابات بیرون نیاید. از این رو هر دو طرف برای خود تیمی دست و پا نموده اند تا با قدرت مقابل یکدیگر عرض اندام نمایند.

علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری ایران نیز که برای پست های ریاست، دبیر کلی، نایب رییسی اول و نواب رییس کاندیدا شده بین این دو جبهه، قرار دریافت در تیم ارسو ایتالیایی را انتخاب نموده است و با نقل و قولی که رویترز روز گذشته از او منتشر کرد به صورت علنی معین شد که او مخالف سیاست های تاماش آیان است.

در این روزها تنها کسانی که به این صراحت که از آیان به شدت انتقاد نموده اند و معتقد بودند که وزنه برداری دنیا احتیاج به تغییر سیستم دارد، علی مرادی و آنتونی ارسو هستند. بقیه کشورها حتی اگر مخالف آیان 78 ساله هم باشند اما به صورت علنی اعلام موضع ننموده اند.

اکنون این اظهار نظرعلی مرادی نتیجه انتخابات را برای ایران حساس تر نموده است چرا که تاماش آیان به سادگی از کنار خیلی حرفها نمی گذرد. اهالی وزنه برداری به خوبی از این موضوع مطلع هستند و شاید در صورت پیروزی آیان در انتخابات باید منتظر تبعات آن برای وزنه برداری ایران باشیم.

رییس فدراسیون وزنه برداری ایران به گفته خیلی از اهالی از وزنه برداری با قرار دریافت در تیم آنتونی ارسو و جبهه مخالف آیان ریسک بزرگی را انجام داده و در صورت رای نیاوردن رییس کنفدراسیون وزنه برداری اروپا و ماندگاری مجدد آیان در فدراسیون دنیای باید نگران تصمیمات احتمالی او و زیر ذره بین قرار دریافت وزنه برداری ایران باشیم.

اما اگر معادلاتی که آنتونی ارسو چیده درست از آب در بیاید و بتواند پیروز انتخابات باشد شرایط هم برای ایران به گونه دیگر خواهد بود و شانس کسب کرسی در پست های دیگر برای ما بیشتر می گردد . حتی اگر در این انتخابات صاحب کرسی هم نشویم حداقل دیگر نگرانی از بابت انتقاد از تاماش آیان و تبعاتی احتمالی آن نخواهیم داشت.

روز سه شنبه معین خواهد شد ریسک بزرگی که علی مرادی بر روی وزنه برداری ایران به عنوان پیروز ترین رشته کشور در المپیک ریو انجام داده جواب می دهد یا ورزش ایران باید تاوان این مخالفت علنی با آیان را بدهد.

لیست کاندیدای انتخابات فدراسیون دنیای وزنه برداری:

ریاست

برای احراز این پست هفت نفر کاندیدا هستند. علی مرادی باید با تاماش آیان رییس فعلی فدراسیون دنیای، ماونگ وانگ دبیرکل فدراسیون دنیای، نیکو ولاد نایب رییس اول فدراسیون دنیای، آنتونی ارسو و یوسف المنان روسای کنفدراسیون های اروپا و آسیا و مونیکا پونتولا رقابت کند.

دبیرکلی

در این پست شش نفر رقابت خواهند کرد. علی مرادی، محمد جلود دبیر کل کنفدراسیون آسیا، آتیلا آدمفی مدیر اجرایی فدراسیون دنیای وزنه برداری و داماد تاماش آیان، نیکو ولاد، ماونگ وانگ و کارلوس کیونونس جزو نواب رییس فدراسیون دنیای حضور دارند.

نایب رییسی اول

علی مرادی به عنوان نماینده ایران برای این پست کاندیدا شده است و باید با 9 نفر رقابت کند.

نواب رییس

علی مرادی برای این پست هم کاندیدا است و در کل 27 نفر برای احراز آن کاندیدا شده اند.

هیات رییسه

51 نفر کاندیدا شده اند و علی مرادی نیز از ایران حضور دارد.

کمیته فنی

43 نفر رقابت خواهند کرد و علیرضا قریشی، رییس هیات وزنه برداری استان خوزستان برای کمیته فنی کاندیدا شده است.

کمیته آموزش و پژوهش

31 نفر کاندیدا دارد و محسن بیرانوند، رییس کمیته مربیان فدراسیون وزنه برداری ایران در این بخش حضور دارد.

کمیته پزشکی

14 نفر کاندیدا شده اند و داود باقری، نایب رییس فدراسیون وزنه برداری و رییس کمیته پزشکی فدراسیون برای حضور در این کمیته کاندیدا شده است.

hmvd.ir: مجله همراهان | مجله خبری و ورزشی همراهان

nicepatogh.ir: مجله نایس پاتوق | مجله دورهمی گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53955

به "ریسک بزرگ علی مرادی با ایستادن رودرروی تاماش آیان در انتخابات IWF" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریسک بزرگ علی مرادی با ایستادن رودرروی تاماش آیان در انتخابات IWF"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید