زمان رونمایی و فراوری واکسن جدید آنفولانزا تعیین شد

به گزارش مجله سرگرمی، دکتر مصطفی قانعی در تبادل نظر با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سه ماه آینده به احتمال زیاد واکسن آنفولانزایی که توسط محققان کشور به فراوری رسیده را رونمایی خواهیم کرد.

زمان رونمایی و فراوری واکسن جدید آنفولانزا تعیین شد

وی با بیان اینکه پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان این واکسن آنفولانزا را به روشی جدید به فراوری می رسانند، عنوان نمود: این واکسن برای آنفولانزای فصلی استفاده می گردد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تاکید بر اینکه شیوه فراوری این واکسن آنفولانزا بدون استفاده از تخم مرغ است، اعلام کرد:اکنون واکسنی ایرانی برای پیشگیری از آنفولانزا به فراوری می رسد که با استفاده از spf تخم مرغ است؛ اما واکسن جدید بدون این ماده و برای اولین بار در کشور به فراوری می رسد.

قانعی خاطر نشان کرد: آمریکا تنها فراوری نماینده این واکسن آنفولانزای بدون spf تخم مرغ است که اکنون محققان ایرانی به دانش فنی آن دست پیدا نموده اند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه تا به امروز این واکسن به کشور ما وارد نشده و فراوری هم نشده است، گفت: تاثیر این واکسن جدید با قبلی در افراد یکسان است فقط در فراوری وابستگی به تخم مرغ ندارد.

وی تاکید نمود: این واکسن چهارظرفیتی آنفولانزای فصلی است که برای همه قابل استفاده است؛ همه افراد می توانند از شهریور تا آبان ماه این واکسن را در راستای پیشگیری استفاده نمایند.

وی با تاکید بر اینکه به زودی و تا کمتر از سه ماه آینده این واکسن رونمایی می گردد، گفت: بعد از رونمایی و افتتاح خط فراوری تا یک ماه بعد از این واکسن به بازار خواهد رسید.

hmvd.ir: مجله همراهان | مجله خبری و ورزشی همراهان

nicepatogh.ir: مجله نایس پاتوق | مجله دورهمی گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 100781

به "زمان رونمایی و فراوری واکسن جدید آنفولانزا تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان رونمایی و فراوری واکسن جدید آنفولانزا تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید