شال مبل چیست؟ لذت استراحت و تماشای فیلم را دوچندان کنید!

به گزارش مجله سرگرمی، چه کسی دوست ندارد هنگام تماشای یک فیلم، یک شال زیبا، گرم و دنج را روی مبل خود داشته باشد؟ این شال ها هم کاربردی و هم شیک هستند و به عنوان یک المان جدید در طراحی دکوراسیون منزل شناخته می شوند. به همین دلیل است که در طراحی داخلی، استفاده از شال مبل می تواند به فضا روح تازه ای بدمد. بنابراین، اگر می خواهید با یکی از ترندهای روز دکوراسیون خانگی آشنا شوید، با مقاله دیگری از ویکی ساختمون همراه باشید.

شال مبل چیست؟ لذت استراحت و تماشای فیلم را دوچندان کنید!

شال مبل چیست؟

وقتی صحبت از گرما و راحتی می شود، شال مبل نظر ها را به خود جلب می کند. با انتخابی صحیح و درست، این شال می تواند یک وسیله عالی برای دکوراسیون هر خانه باشد و همچنین به عنوان وسیله ای کاربردی روزهای سرد زمستان نیز مورد استفاده قرار گیرد. شال ها در پارچه ها و رنگ های مختلفی موجود هستند، تا بتوانند با تمام دکوراسیون منازل همخوانی داشته باشند.

انواع مختلف شال مبل جهت اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. چه بخواهید آن را برای اتاق خواب، به منظور بخشیدن گرمای اضافی و چه در اتاق نشیمن به منظور شیک نشان دادن فضا، این پارچه های زیبا می توانند نقش مهمی را در زیبایی خانه ایفا کنند. شال ها می توانند متناسب با هر فضایی باشند. انواع مختلف آن ها را می توان در فصول مختلف سال تهیه کرد. شال هایی با وزن کمتر برای تابستان و مدل های ضخیم تر برای زمستان به عنوان پتو برای گرم نگه داشتند، فوق العاده عالی هستند.

هدف استفاده از شال مبل

شامل مدت زمان طولانی است مورد استفاده قرار می گیرد. در ابتدا شال به عنوان پارچه ای ضخیم در هنگام سرد شدن هوا کاربرد داشت، اما در دوران مدرن، شال مبل بیشتر به یک جنبه زیبایی در دکوراسیون منزل استفاده می شود. شال مبل با سبک ها، رنگ ها و اشکال بسیار زیادی در بازار موجود هستند، اما معمولاً در ابعاد تقریباً 1، 1.2 و 5/1 متر به فروش می رسند. پارچه ای که برای ساخت شال مبل استفاده می شود، به وضوح روی قیمت، کیفیت و دوام آن تأثیر می گذارد. ابریشم و پشم بسیار گران قیمت هستند، در حالی که پلی استر یا میکرو پشم گوسفند، قیمت پایین تری دارند.

انواع متریال ساخت شال مبل

  • کشمیر: این پارچه از بزهای کشمیر تهیه شده است که در مناطق مختلف جهان مانند تبت، هند و پاکستان پرورش می یابد. کشمیر از نظر بافت، قوی، سبک و بسیار نرم است و عایق بسیار خوبی دارد. شال کشمیر خالص با کیفیت بالا، نسبت به سایر پشم های گوسفندان لوکس تر است. زیرا گرم تر و ظریف تر می باشد و به آن پارچه، راحتی بیشتری می بخشد. به دلیل عایق فوق العاده این پارچه، کشمیر می تواند علاوه بر خواب راحت و گرمی که در شب های سرد فراهم می کند، بسیار عالی باشد.
  • پنبه: الیاف گیاه پنبه، نرمی، سبکی و استفاده طولانی مدت را حتی بعد از شستشوی متعدد ارائه می دهد. این پارچه هم برای گرما هم سرما مناسب است. بیشتر افراد، این نوع متریال را برای شال مبل انتخاب می کنند، زیرا پنبه دوام، ماندگاری بالا و نگهداری آسانی را به همراه دارد.
  • پشم: شال های پشمی فوق العاده نرم، سبک و در عین حال بسیار گرم هستند و از الیاف اکریلیک ساخته شده اند. پشم گوسفند راحت و گرم است و آن را به یک پارچه مناسب برای کل سال تبدیل می کند. بسیاری از افراد شال های پشمی را به دلیل اینکه یکی از نرم ترین پارچه ها هستند و در عین حال هنوز هم مقرون به صرفه هستند، انتخاب می کنند.
  • پوست راسو: این پارچه یک ماده خز مانند است، که از خز و الیاف مصنوعی ساخته شده است تا شبیه به بافت نرم و صاف خز حیوانات باشد. شال های مصنوعی پوست راسو برای تختخواب، هنوز ظاهر لوکسی دارند، اما به اندازه سایر پارچه های با کیفیت بالا گران نیستند. اگر به دنبال خرید خز چشمگیری هستید، یکی از انواع خزهای مصنوعی راسو را انتخاب کنید.
  • بربر پشمی: پشم بربر یک ماده نساجی است که سبک، گرم و نرم است. این پارچه از الیاف مصنوعی ساخته شده است، که به دلیل عایق برتری که توسط بافت فوق العاده نرم و پیچیده ای ارائه می شود، اغلب با خز مقایسه می شود. از آنجا که شال مبل معمولاً از قسمت ضخیم تر این پشم ساخته می شود، پشم بربر پارچه ای عالی برای آب و هوای سرد است. همچنین این پتو نسبت به سایر شال های تختخواب، از گرمای بیشتری نسبت به وزن خود برخوردار است.
  • میکروفلایز: این پارچه بسیار نرم، بدون پرز و ضخیم است. این شال ها می توانند به طور کامل به تنهایی یا با روتختی و لحاف مورد استفاده قرار گیرند. شال های میکروفلایز به طرز شگفت انگیزی راحت هستند و برای هر نوع بودجه ای بسیار مقرون به صرفه هستند.

رنگ و الگوی شال مبل

از آنجا که می توان این پارچه را به راحتی بر روی سایر مبلمان قرار داد، اما از شال مبل به طور مرتب برای اضافه کردن رنگ و طرح به دکوراسیون منزل استفاده می شود. در این روش، آن ها اغلب در کنار موارد مشابهی مانند کوسن ها استفاده می شوند. همچنین می توان از شال مبل ها برای پوشاندن لکه روی یک تکه مبلمان اتاق نشیمن استفاده کرد. برای برخی از مشتریان، این مورد دلیل اصلی نیازشان به شال مبل است و در این حالت، حتماً شال را در رنگ، الگو و پارچه ای انتخاب کنید که از لحاظ شکل بصری با دکوراسیون داخلی خانه مطابقت داشته باشد.

تمیز کردن شال مبل

هرچه بیشتر قصد استفاده از شال مبل را داشته باشید، به تمیز کردن آن نیز نیاز پیدا خواهید کرد. اگر از آن در اطراف خانه استفاده می کنید، ممکن است گرد و غبار بیشتری را جمع کند و حتی نیاز به شستشو داشته باشد. در این حالت، ماده ای که تمیز کردن آن ساده است می تواند یک اولویت بزرگ باشد. شال هایی که قابل شستشو با ماشین هستند؛ شامل بیشتر جنس های پنبه ای، پلی استر و کتان ساده ترین جنس برای تمیز کردن هستند.

اگر از شال مبل فقط برای تزیین دکوراسیون منزل استفاده می کنید، تمیز کردن آن مسئله بسیار دشواری نیست و شستشو آن مسئله مهمی نخواهد بود. اگر حساسیت زیادی به موادی مانند پشم دارید، توجه داشته باشید که تمیز کردن آن باید با احتیاط انجام شود تا از صدمه دیدن شال مبل جلوگیری شود. صرف نظر از مواد، همیشه دستورالعمل های سازنده را در مورد تمیز کردن رعایت کنید تا بتوانید شالی با طول عمر بالا داشته باشید.

مدل های زیبای انواع شال مبل

سخن آخر

شال مبل ها می توانند عنصری فوق العاده برای زیبایی دکوراسیون خانه باشند. همچنین می توانند کاربردی نیز باشند و به عنوان پتو برای گرم نگه داشتن بدن در فصول سرد نیز مورد استفاده قرار گیرد. اما مهم است در زمان خرید، مدلی از شال مبل را انتخاب کنید که مطابق با سبک منزل باشد و بتواند عناصر مختلف دکوراسیون را برجسته کند. در فرآیند خرید به رنگ، بافت، اندازه و طرح روی شال مبل ها توجه کنید.

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 107504

به "شال مبل چیست؟ لذت استراحت و تماشای فیلم را دوچندان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شال مبل چیست؟ لذت استراحت و تماشای فیلم را دوچندان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید