فرصتی برای فرهنگ سازی استفاده از خدمات اینترنتی

به گزارش مجله سرگرمی، اگرچه استفاده از خدمات فضای مجازی می تواند به ماندن افراد در خانه برای شیوع کمتر ویروس کرونا یاری کند، با وجود این، برخورداری از این خدمات نیازمند اطلاع رسانی است تا افراد بتوانند از آنها مطلع شوند.

فرصتی برای فرهنگ سازی استفاده از خدمات اینترنتی

به گزارش خبرگزاری مالی ایران، این روزها به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اغلب افراد در خانه مانده اند و از ابزارهای فناوری اطلاعات استفاده می نمایند. امکانات آموزش از راه دور برای مدارس و دانشگاه ها فراهم شده، بعضی از شرکت ها امکان دورکاری را برای کارمندان خود فراهم نموده اند و البته بسیاری از افراد برای گذراندن این اوقات، به تماشای فیلم ها و سریال ها روی آورده اند.

با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، یکی از مهم ترین مزایایی که مورد توجه نهاده شد، تفکیک تعرفه اینترنت داخل از بین المللی بود. بدین معنا که برای وب سایت ها با سرورهای داخلی در مقایسه با وب سایت های خارجی، تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته شد و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی از اینترنت ثابت و همراه، مطابق مصوبه سازمان تنظیم مقررات رادیویی، به رعایت این موضوع در محاسبه هزینه اینترنت برای کاربران ملزم شدند.

با وجود این، به نظر می رسد خدمات اینترنتی آن طور که باید به اطلاع مردم نرسیده تا بتوانند از امکانات فضای مجازی که در این دوران در اختیارشان نهاده شده استفاده نمایند. در این راستا عطا خلیقی -کارشناس فناوری اطلاعات- به ایسنا گفت: در این شرایط مردم به فکر این هستند که از خدمات موجود به صورت مجازی استفاده نمایند و استارت آپ ها ممکن است از دورکاری و یا از شبکه های تبلیغاتی بری ارائه اطلاعات درباره مهار درباره کرونا استفاده نموده باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرصت خوبی فراهم است برای سازمان هایی که متولی فرهنگ سازی خدمات اینترنتی هستند، اضافه نمود: از کسانی که متولی این بخش هستند انتظار می رود به مردم خدماتی که احتیاج دارند را ارائه نمایند، برای مثال تمامی کالاهای فروشگاه های اینترنتی فروخته شده است، یا بعضی از سایت ها مشاوره های پزشکی ارائه می دهند، سایت های پخش نماینده ویدیو هم بخشی از فیلم و سریال و انیمیشن های خود را بدون احتیاج به اشتراک ارائه می دهند.

خلیقی اعلام کرد: در این زمینه اقداماتی هم صورت گرفته اما شاید به گوش عموم نرسد و هیچ جا لیستی تهیه نشده از خدمات آنلاینی که مردم می توانند استفاده نمایند. حتی اینکه یک مسوول بخواهد در این زمینه توییت کند، اعلام محدود است که عامه نمی بیند و شاید بهتر باشد از وزارت ارتباطات پیامکی ارسال شده یا تلویزیون اعلام کند شما می توانید از این خدمات بهره ببرید./ایسنا

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74942

به "فرصتی برای فرهنگ سازی استفاده از خدمات اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصتی برای فرهنگ سازی استفاده از خدمات اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید