فروش گوشی های هوشمند دوباره در حال افزایش است

به گزارش مجله سرگرمی، طبق گزارش شرکت IDC، طی سه ماهه چهارم 2020 حدود 385.9 میلیون گوشی راهی بازار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبلی شاهد افزایش 16 میلیونی فروش گوشی های هوشمند هستیم. این یعنی با وجود اینکه 2020 سال خوبی برای بازار موبایل نبوده، اما در انتها شرایط آن اندکی بهبود یافته است.

فروش گوشی های هوشمند دوباره در حال افزایش است

در سه ماهه اول 2020 حدود 275.8 میلیون گوشی به دست مشتریان رسید که به معنای کاهش 11.7 درصدی نسبت به سال قبلی بود. در دو فصل بعدی هم به ترتیب 278.4 و 353.6 میلیون گوشی راهی بازار شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبلی گوشی های کمتری به دست کاربران رسیده است. اما با توجه به بهبود شرایط در سه ماهه چهارم 2020، به نظر می رسد در سال جاری میلادی شرایط بازار موبایل رو به رشد خواهد بود.

طی این مدت اپل پیروز شده 90.1 میلیون آیفون را راهی بازار کند و در رتبه اول قرار گرفته است. گفته می شود اپل در این محدوده زمانی رکوردشکنی کرده و در رتبه دوم هم نام سامسونگ دیده می شود که توانسته 73.9 میلیون گوشی را در قفسه فروشگاه ها قرار دهد. در رتبه های سوم و چهارم هم نام شیائومی و اوپو دیده می شود.

در این سال، هواوی به رتبه پنجم سقوط کرده است. این در حالی است که تابستان سال گذشته شرکت هواوی برای مدتی پیروز شد به مقام اول بازار موبایل دست پیدا کند ولی تشدید تحریم های آمریکا باعث شده مسائل این شرکت دوچندان شود. چند ماه قبل آنر از هواوی جدا شد و به تازگی شایعه هایی درباره واگذاری گوشی های سری پی و میت هواوی به یک کنسرسیوم مطرح شده که البته هواوی آن را تکذیب کرده است. باید ببینیم هواوی در سال 2021 چه مقامی را از آن خود می کند.

بر اساس گزارش IDC، در سال 2021 هم رشد بازار موبایل ادامه پیدا می کند. گفته می شود بهبود گوشی های میان رده و پایین رده نقش مهمی در افزایش فروش گوشی های هوشمند خواهند داشت.

  • چرا سخت افزار گوشی های هوشمند مانند لپ تاپ ها قابل شخصی سازی نیست؟

منبع: Engadget

malayro.ir: تور مالزی ارزان، سفر به کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی در نوروز و دیگر ایام سال

ayrokh.ir: آیرخ: مجله زیبایی و سلامتی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 130522

به "فروش گوشی های هوشمند دوباره در حال افزایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش گوشی های هوشمند دوباره در حال افزایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید