قلعه شیشه ای جیجو، اولین تم پارک شیشه ای کره جنوبی، عکس

به گزارش مجله سرگرمی، مجموعه ظریف و زیبایی که از آثار شیشه ای در تم پارک قلعه شیشه ای جیجو (Jeju Glass Castle) می بینید، شما را در حیرت فرو خواهد برد. در بعضی قسمت ها اجازه دست زدن به آثار را ندارید، زیرا امکان شکستنشان وجود دارد اما قسمت هایی تعاملی هم برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. این تم پارک به صورت یک پروژه گروهی متشکل از متخصصان شیشه گری طی سالیان زیاد عملی شد.

قلعه شیشه ای جیجو، اولین تم پارک شیشه ای کره جنوبی، عکس

چرا قلعه شیشه ای جیجو منحصر به فرد است؟

بازدیدنمایندگانی که به قلعه شیشه ای جیجو می فرایند، با حال و هوای جادویی حاکم بر آن از خود بی خود خواهند شد. قلعه شیشه ای جیجو یک تم پارک هنر شیشه گری است که یک سالن نمایشگاهی، باغ و مدل هایی تماماً شیشه ای دارد. اینجا شش پارک موضوعی دارد که در آن ها بیش از دویست و پنجاه مدل به نمایش گذاشته شده است. این موارد شامل اولین نمونه هزارتوی تماماً شیشه ای، عظیم ترین گوی شیشه ای، دریاچه آیینه ای، پل شیشه ای و عظیم ترین الماس شیشه ای در دنیا می شوند.

همچنین شاهکارهای شیشه گری هنری از هنرمندان بین المللی برجسته از کشورهای ایتالیا، جمهوری چک، ژاپن و غیره هم در این پارک به نمایش درآمده اند. بازدیدنمایندگان قلعه شیشه ای جیجو حتی می توانند خودشان هم شیشه گری را امتحان نمایند. در سالن اصلی قلعه شیشه ای، می توان تزئینات، گوی ها و بطری های شیشه ای ساخت. البته شرکت در این کار هزینه ای جداگانه دارد.

در این قلعه چه چیزهایی را می توان تجربه کرد؟

قلعه شیشه ای جیجو به دو بخش تقسیم شده است: مرکز مدل شیشه ای مدرن سرپوشیده و تم پارک فضای آزاد. در داخل مرکز مدل شیشه ای مدرن یک ساقه عظیم لوبیا را خواهید دید که از قصه جک و لوبیای سحرآمیز الهام گرفته شده، یک مجسمه هاروبانگ (harubang) شیشه ای عظیم و یک اتاق آینه متشکل از 5000 قطعه شیشه پیرکس و آینه نیز در آن واقع شده است. کتاب ها و جوانه های لوبیای شیشه ای و یک اتاق آینه جادویی که تصویر بازدیدنمایندگان در آن چندین تکه می گردد نیز از دیدنی های دیگر به شمار می فرایند.

در تم پارک فضای باز قلعه شیشه ای، ماهی هایی ساخته شده از بطری های بازیافتی، هزاران آینه محدب با ابعاد مختلف، یک دریاچه آینه ای با صخره های سفید، هرمی شیشه ای با نورپردازی شبانه، یک ست قهوه شناور عظیم روی دریاچه، باغچه های رنگارنگ شیشه ای، هزارتوی آینه ای، آبشاری شیشه ای و پلی جذاب وجود دارند که همگی زیبایی خاصی را به محیط هدیه می نمایند. هر کدام از این جاذبه ها منظره ای عالی را برای عکس های بازدیدنمایندگان فراهم خواهند کرد.

نحوه دسترسی به قلعه شیشه ای جیجو چگونه است؟

قلعه شیشه ای جیجو در ضلع غربی جزیره واقع شده است. توصیه جدی می کنیم که برای دسترسی به اینجا وسیله نقلیه خودتان را داشته باشید. یک تاکسی از ترمینال اتوبوس برای شما هزینه ای معادل 21 دلار را در پی خواهد داشت. می توانید به جای این راستا سوار اتوبوس های جاده ساحلی شده و به سمت هلیم (Hallim) بروید؛ از آنجا با یک تاکسی به قلعه خواهید رسید.

سرویس اتوبوس های محلی هم وجود دارد، اما راستای معین نداشته و نمی توانید روی آن حساب کنید. در یک نقشه گردشگری انگلیسی، قلعه شیشه ای در جاده آبی بین موزه میل استون ترتل (Male Stone Turtle) و موزه سولوکا (Sulloccha) واقع شده است. هزینه ورود به تم پارک برای عظیمسالان 8.5 دلار، جوانان 7.5 دلار و بچه ها 6.44 دلاراست که برای گروه ها حدود 1 دلار کمتر می گردد. ساعت کاری تم پارک از 9 صبح الی 19 بوده و تنها تا ساعت 18 بلیط فروخته می گردد.

hmvd.ir: مجله همراهان | مجله خبری و ورزشی همراهان

nicepatogh.ir: مجله نایس پاتوق | مجله دورهمی گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: گردشبان
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 89279

به "قلعه شیشه ای جیجو، اولین تم پارک شیشه ای کره جنوبی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه شیشه ای جیجو، اولین تم پارک شیشه ای کره جنوبی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید