مستند ده سال با هایائو میازاکی را به رایگان ببینید

به گزارش مجله سرگرمی، به تازگی شبکه NHK یک مستند جدید چهارقسمتی از فعالیت های حرفه ای هایائو میازاکی، استاد پویانمایی و یکی از مؤسسان استودیو جیبلی، را کامل و رایگان به صورت آنلاین در دسترس علاقه مندان گذاشته است.

مستند ده سال با هایائو میازاکی را به رایگان ببینید

مستند ده سال با هایائو میازاکی که در سال 2019 ساخته شده، در کنار پرداختن به زندگی و فعالیت های شغلی این فیلمساز برجسته ژاپنی، به آنالیز بعضی از انیمه های او از جمله همسایه من توتورو، پونیو روی صخره کنار دریا، شهر اشباح و باد برمی خیزد پرداخته است.

مستند ده سال با هایائو میازاکی جنبه هایی از زندگی شخصی میازاکی، اندیشه هایش درباره پیر شدن و رابطه او با پسرش گورو میازاکی (که او هم فیلمساز است) را به تصویر می کشد.

این مجموعه چهارقسمتی همچنین چگونگی مواجهه استودیو جیبلی و پروژه هایش با زمین لرزه و سونامی سال 2011 توهوکو (که منجر به فاجعه هسته ای شد) را آنالیز می نماید.

بنا بر گزارش ها، میازاکی در حال حاضر مشغول کار روی یک فیلم جدید است؛ این پروژه، اولین انیمیشن بلند او پس از انتشار باد برمی خیزد در سال 2013 خواهد بود.

او که پیش ازاین گفته بود دیگر فیلم بلندی نخواهد ساخت، با ساخت فیلم کوتاهی برای موزه استودیو جیبلی ژاپن بر اساس کتابی با عنوان چگونه زندگی می کنی؟، به قلم گنزابورو یوشینو ، دوباره به صحنه بازگشته است.

لینک تماشا این مستند چهار قسمتی

hmvd.ir: مجله همراهان | مجله خبری و ورزشی همراهان

nicepatogh.ir: مجله نایس پاتوق | مجله دورهمی گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: یک پزشک
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 92852

به "مستند ده سال با هایائو میازاکی را به رایگان ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند ده سال با هایائو میازاکی را به رایگان ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید