کاهش 41 درصدی جان باختگان تصادفات درون شهری در تعطیلات نوروز

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس پلیس راهور کشور از کاهش 41 درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در ایام نوروز سال جاری در مقایسه با نوروز 98 اطلاع داد و گفت: بیشترین کاهش تردد در سطح کشور در روز 13 فروردین به ثبت رسید.

کاهش 41 درصدی جان باختگان تصادفات درون شهری در تعطیلات نوروز

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، سردار کمال هادیانفر اظهار کرد: مرحله نخست طرح نوروزی در حوزه درون شهری از 10 تا 25 اسفند 98 به صورت متمرکز به منظور مدیریت ترددها و انضباط ترافیکی شهرها اجرا شد.

وی اضافه نمود: مرحله دوم طرح هم از تاریخ 25 اسفند 98 تا 15 فروردین 99 با استعداد حدودا 12 هزار نفر نیرو راهور اجرایی شد. در این مدت 3 هزار و 500 گشت خودرویی، هزار و 300 گشت موتورسوار و 4 هزار و 500 عامل پاس پیاده در نقاط ایستگاهی و گلوگاهی و عمدتاً متمرکز بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، نظارت و مدیریت بر سفرها و اجرای الزامات طرح فاصله گذاری اجتماعی را عملیاتی کردند.

هادیانفر اظهار کرد: سال جاری درمجموع تصادفات فوتی و جان باختگان ناشی از آن 41 نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشته است همچنین در تصادفات جرحی و مجروحان 46 درصد و در تصادفات صرفاًٌ خسارتی 64.7 کاهش روی داد.

رئیس پلیس راهور کشور ادامه داد: در تصادفات رخ داده در بازه زمانی طرح از نظر نوع وسیله نقلیه دخیل در تصادفات به ترتیب انواع سواری با 58 درصد، انواع موتورسیکلت با 23 درصد و انواع وانت بار با 5.3 بیشترین سهم را در وقوع تصادفات داشته اند.

هادیانفر گفت: از نظر علت تمام تصادف می توان به ترتیب عدم توجه به جلو با 34 درصد، عدم رعایت حق تقدم با 26 درصد و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه با 10.3 درصد را بیشترین علل وقوع حوادث رانندگی برشمرد. از نظر زمان وقوع تصادف هم ساعت های 16 تا 20 با 28 درصد و ساعت 20 تا 24 با 24 درصد بیشترین وقوع تصادف را به خود اختصاص دادند.

این مسئول گفت: از نظر روزهای طرح نوروزی، کمترین تصادفات به ترتیب در روزهای 10 و 12 فروردین با 80 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روی داد و در روز 15 فروردین نیز با کاهش 77 درصدی تصادفات در حوزه درون شهری روبه رو بودیم.

رئیس پلیس راهور کشور ادامه داد: پلیس طرح فاصله گذاری اجتماعی را در کنار سایر اقدامات خود از قبیل مدیریت سفر، نظارت و کنترل تخلفات و موضوعات مدیریت سفر و در راستای اعمال ضمانت اجرایی تصمیمات ستاد مقابله با کرونا اجرا کرد که درمجموع در دو حوزه برون شهری و درون شهری 27 هزار و 451 راننده ای که سفرشان غیرضروری تشخیص داده شد، 500 هزار تومان اعمال قانون شده و سه هزار و 174 دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت (دارای سفرهای غیر ضروری) به مدت یک ماه توقیف شدند.

hmvd.ir: مجله همراهان | مجله خبری و ورزشی همراهان

nicepatogh.ir: مجله نایس پاتوق | مجله دورهمی گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 82601

به "کاهش 41 درصدی جان باختگان تصادفات درون شهری در تعطیلات نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 41 درصدی جان باختگان تصادفات درون شهری در تعطیلات نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید