کشورهایی که آدینه را ماه مبارک رمضان اعلام کردند

به گزارش مجله سرگرمی، بعضی کشورهای اسلامی غروب امشب را شروع ماه مبارک رمضان اعلام نموده اند.

کشورهایی که آدینه را ماه مبارک رمضان اعلام کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه شفقنا، کشورهای مصر، لبنان، عراق و تونس آدینه را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند، در حالی که عربستان، قطر و سایر کشورهای اسلامی برای آنالیز سی ام شعبان با عصر پنج شنبه، در حال آنالیز دقیق هلال ماه رمضان هستند.

شامگاه چهارشنبه در مصر شوقی علام مفتی مصر در بیانیه تلویزیونی گفت که کمیته های مذهبی و علمی هلال ماه رمضان را با چشم غیر مسلح رویت نکردند و به دنبال مشاهده آن به وسیله تلسکوپ هستند. وی اضافه نمود: به این ترتیب آدینه اولین روز ماه رمضان خواهد بود.

سعد کامباش، رئیس اوقاف اهل سنت در عراق، در بخشی از نشست خبری خود در بغداد، گفت: به دنبال دیده نشدن هلال ماه رمضان در شب چهارشنبه، ماه رمضان آدینه شروع می گردد وتصمیم بر این است که هئیت اوقاف شیعه، هلال ماه رمضان را در پنجشنبه آنالیز نمایند.

روز چهارشنبه، شیخ عبد اللطیف دریان، مفتی اعظم کشور لبنان، جهت جلوگیری از شیوع کرونا از مسلمانان کشورش خواست در ماه رمضان در منازل نماز بخوانند.

شیخ دریان در یک سخنرانی گفت: ما مفتخریم که به استقبال ماه مبارک رمضان می رویم، اما مساجد به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا بسته است.

وی همچنین اضافه نمود: ما برای برای روشن شدن شرایط و اعلام خاتمه قرنطینه با مقامات دولتی و پزشکان در تماس خواهیم بود تا ان شاءالله به زودی خبر خوب بازگشت به مساجد را به مسلمانان بدهیم.

چهارشنبه، وزارت اوقاف و امور اسلامی در قطر به دلیل ویروس کرونا از محدودیت برپایی نماز تراویح و خطبه های نماز آدینه در پایتخت اطلاع داد.

خبرگزاری رسمی قطر شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که وزارتخانه تصمیم بر بازگشایی مساجد و برپایی نماز جماعت و نماز آدینه به استثناء مسجد جامع امام محمد بن عبدالوهاب دارد .

russiaro.ir: تور روسیه ارزان قیمت | تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ

sabzevartoday.ir: سبزوار امروز | مجله خبری و تحلیلی سبزوار امروز

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 86334

به "کشورهایی که آدینه را ماه مبارک رمضان اعلام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهایی که آدینه را ماه مبارک رمضان اعلام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید