گزارش AFC از شفر و بازگرداندن استقلال به روزهای اوج

به گزارش مجله سرگرمی، سایت AFC در گزارشی ضمن تمجید از وینفرد شفر نوشت این مربی می تواند روزهای درخشان را به استقلال بازگرداند.

گزارش AFC از شفر و بازگرداندن استقلال به روزهای اوج

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت AFC، وینفرد شفر که سابقه فعالیت در چهار قاره مختلف را دارد، از تجربه خود این بار برای پیروزیت استقلال و بازگرداندن این تیم به دوران اوج استفاده می نماید.

وینفرد شفر که به وینی معروف است، در گذشته در بوندسلیگا یک هافبک میانی بود. او بیش از 400 بار برای بورسیا مونشن گلادباخ، کیکرز اوفنباخ و کارلسروهه بازی کرد. او در ادامه کفش هایش را آویخت و وارد دنیای مربیگری شد.

اولین دوران درخشان این مربی با صعود کامرون به جام ملت های آفریقا 2002 همراه شد. او شیرهای رام نشدنی را به فینال جام کنفدراسیون ها نیز رساند. بعد از پیروزیت در قاره آفریقا به آسیا آمد و در سال 2005 راهنمایی الاهلی را بر عهده گرفت. پیروزیت برای او اجتناب ناپذیر بود.

شفر راهنمایی بازیکنانی همچون فرهاد مجیدی و فیصل خلیل را بر عهده داشت که برادر بزرگ تر احمد خلیل، بهترین بازیکن 2015 آسیا است. کسب قهرمانی با الاهلی برای اولین بار در 26 سال نتوانست مانع اخراج او از این تیم گردد. دوران او در امارات به این جا ختم نشد و این مربی آلمانی راهنمایی العین را در فوتبال امارات را بر عهده گرفت. با این حال او در دو فصل حضور در العین نتوانست پیروزیت های الاهلی را تکرار کند. یک بار تیم او ششم و یک بار نیز سوم شد ولی در جام حذفی توانست با العین پیروزیت را تجربه کند.

شفر بعد از تجربه کوتاه مدت در قاره اروپا با تیم باکوی آذربایجان دوباره به آسیا آمد و راهنمایی تایلند را بر عهده گرفت. در انتخابی جام جهانی برزیل پیروزی 3 بر صفر برابر عمان و تساوی برابر عربستان از نتایج خوبی بود که تایلند با شفر به دست آورد.

سرمربی با تجربه آلمانی بعد از سه سال فعالیت در تیم ملی جامائیکا در اکتبر 2017 یک بار دیگر به آسیا آمد و این بار راهنمایی تیم فوتبال استقلال را بر عهده گرفت. تیم او در 24 بازی فقط دو بار طعم شکست را چشیده است و باعث شده استقلال از قعر جدول به بالای جدول بیاید. تیم او همچنین در لیگ قهرمانان آسیا توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و صعود خودش را به مرحله حذفی در حالی قطعی کند که تیم های قدرتمندی همچون الهلال، العین و الریان در گروه آبی ها حضور دارد.

پرسپولیس رقیب همیشگی استقلال، پارسال به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و اکنون آبی ها مصمم هستند تا جایی که ممکن است در لیگ قهرمانان آسیا صعود نمایند. آنها آخرین بار در سال 1991 قهرمان آسیا شدند؛ جایی که پیروز به شکست تیم چینی لیائونینگ شدند.

استقلال با حضور مامه بابا تیام، مهاجم سابق یوونتوس و سرور جپارف - دو بار مرد سال آسیا - تقویت شده است. شفر در حال حاضر ابزار لازم را برای باز گرداندن دوران درخشان به استقلال دارد.

hmvd.ir: مجله همراهان | مجله خبری و ورزشی همراهان

nicepatogh.ir: مجله نایس پاتوق | مجله دورهمی گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64149

به "گزارش AFC از شفر و بازگرداندن استقلال به روزهای اوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش AFC از شفر و بازگرداندن استقلال به روزهای اوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید